Min åsikt

Tänkte skriva min åsikt om utrustning.
När jag rider är jag inte den typen som slänger på allt dyrt och bara vill visa upp mig.
Jag själv är inte den typen som tänker gud vad snygga grejer hon har, hon måste vara superduktig!
För så är det verkligen inte! Man kan ha allt i världen och vara skit dålig på att rida eller så är man riktigt duktig även fast man har alla grejer. Jag tycker inte att man ska gå efter utseende. Och ta det man har utan att alla ska titta ner på en och tycka gud vad fattiga grejer hon har, hur kan hon ens tävla? För det finns folk som tycker så.  Man kan vara SM ryttare utan att ha allt det snygga som alla andra har. Visst så ska man vara lite fin och inte komma in på en tävling med ett halvt söndrigt schabrak men man behöver inte skämmas för att man inte t ex: har ett schabrak för tusen kronor eller ett par ridbyxor för 900 kr. Det är inte utrustningen som gör en ekipage till de man är utan det är ekipaget tillsammans. Det kan komma in en tjej som inte har en ända märkes grej och vinna      över de andra med dyr utrustning. Själv tycker jag att det är hur himla coolt som helst och starkt gjort. Utrustningen gör inte en till den man är.
Tänkte bara få fram denna åsikten för att se om ni tycker samma sak eller har jag helt fel?


Kommentarer
saga

Håller helt med dig ;) Skulle du kunna ställa några frågor i min frågestund? Skulle bli jätteglad! :)

2012-05-15 @ 18:30:12
URL: http://saganilssons.blogg.se/
My

bloglovin byte? (:

2012-05-15 @ 20:25:15
URL: http://mycorneliasofiakrave.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ryttarsport

Här säljer jag häst & ryttarutrustning för ett bra pris. Du kan gärna komma med förslag på vad du vill att jag ska ta hem och sälja!

RSS 2.0