Första ridpasset.

Red som sagt första ridpasset i ridhuset idag. När jag kom dit var hon väldigt spänd och ville bara springa och tramsa. Med lite tålamod och massor av pratande med henne lugnade hon ner sig tillslut. Försökte få henne att gå lugnt och avslappnat. Efter 10 minuter skritt gick jag över till trav och jobbade på traven. I början ville hon inte men efter ett tag blev det bättre och hon jobbade riktigt bra. Är verkligen nöjd och det var ändå första gången i ett nytt ridhus och på ett helt nytt ställe! Hon är så fin princessan. Så jag tänkte mest på att få henne avslappnad och lugn idag. Imorgon tänkte jag att jag skulle galoppera och få av hennes energi för hon är så himla pigg och det känns som att hon kommer spricka vilken sekund som helst när man rider. Får hoppas att hon är lite lugnare imorgon. Tog lite foton på när jag red och imorgon tänkte jag att jag skulle ta med någon som kanske kan filma, låter inte det bra? Tycker också att det är bra att kolla på sig själv när man rider för då kan man se bättre vad man gör bra och vad man ska göra bättre tills nästa gång! Iallafall här är lite bilder på fina Ofelia!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ryttarsport

Här säljer jag häst & ryttarutrustning för ett bra pris. Du kan gärna komma med förslag på vad du vill att jag ska ta hem och sälja!

RSS 2.0